Apel w ataku na ukrainę

 

 

24 lutego 2022 r. o godzinie 5:55 czasu moskiewskiego Władimir Putin ogłosił, że podjął decyzję o rozpoczęciu operacji wojskowej na Ukrainie. W przemówieniu Putin powiedział, że nie ma planów okupacji terytorium Ukrainy, że narody Ukrainy mają prawo do niezależności, stwierdził, że Rosja zamierza „zdemilitaryzować i zdenazyfikować” Ukrainę i wezwał ukraińskich żołnierzy do złożenia broni.

 

Bezpośrednio po przemówieniu Putina o 5:00 czasu lokalnego, EET (4:00 czasu polskiego) rozpoczęła się inwazja Rosji na Ukrainę. Ataki rakietowe miały miejsce na cele w różnych częściach Ukrainy, w tym w Kijowie i Charkowie. Silnie ostrzelane zostało jedenaście ukraińskich lotnisk, siedziby dowództw i stacje radarowe tworzące kijowską obronę przeciwlotniczą, w nalotach wzięło udział około 75 samolotów i 100 rakiet krótkiego i średniego zasięgu. Uderzenie z powietrza miało na celu zniszczenie kluczowych punktów obrony. Prezydent Ukrainy ogłosił wprowadzenie w całym kraju stanu wojennego.

 

Ukraińska Służba Graniczna potwierdziła, że jej granice z Rosją i Białorusią zostały zaatakowane: „Ataki na oddziały graniczne, patrole graniczne i punkty kontrolne przeprowadzane są z użyciem artylerii, ciężkiego sprzętu i broni strzeleckiej. Odbywa się to w obwodach ługańskim, sumskim, charkowskim, czernihowskim i żytomierskim. O godzinie 10 czasu środkowoeuropejskiego ukraiński Sztab Generalny poinformował, że po stronie rosyjskiej zginęło 50 żołnierzy, zostały zniszczone 4 rosyjskie czołgi oraz zestrzelono 6 rosyjskich samolotów.

 

KRRiT podjęła decyzję o wykreśleniu z rejestru sieci kablowych i platform satelitarnych rosyjskich kanałów telewizyjnych. Operatorzy kablowi będą musieli usunąć niektóre stacje z oferty, a platformy satelitarne z list dekoderów. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl z dystrybucji wybranych kanałów rezygnuje firma Pasjatv. Rosyjskie stacje usuną z oferty Canal+ i Orange.

 

Decyzja o zakazie oferowania rosyjskich kanałów zapadła podczas czwartkowego posiedzenia KRRiT. - W związku z rozpoczęciem przez Federację Rosyjską działań wojennych na Ukrainie, z uwagi na kwestie bezpieczeństwa i obronności Rzeczypospolitej Polskiej, KRRiT podjęła uchwałę w sprawie wykreślenia z rejestru programów telewizyjnych rozpowszechnianych wyłącznie w systemie teleinformatycznym i programów rozprowadzanych następujących programów: RT (Russia Today), RT Documentary, RTR Planeta, Sojuz TV, Rossija 24 - informuje portal Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzeczniczka prasowa KRRiT.

 

TVP wycofała rosyjskie seriale "Stepowa miłość" i "Kozacka miłość"

 

W czwartek na antenie TVP2 nie wyemitowano ani powtórki odcinka „Stepowej miłości” zaplanowanej o godz. 13:25, ani premierowego odcinka o godz. 18:45. Serial w ramówce stacji pojawił się 26 stycznia br.

 

Wcześniej, od 30 listopada 2020 do 25 stycznia br. TVP2 pokazywała rosyjsko-ukraiński serial „Kozacka miłość”. W grudniu 2020 roku oglądało go średnio 1,76 mln osób (dane Nielsen Audience Measurement).

 

Zarówno „Stepowa miłość”, jak i „Kozacka miłość” w czwartek zostały wycofane z platformy internetowej TVP VOD.

 

- Świat musi poznać prawdę o agresji Rosji na Ukrainę. Reporterzy, w tym Wiadomości, TVP Info, TVP World, Biełsat są w Kijowie, na wschodzie i południu Ukrainy. Nadajemy specjalny program 24/7 o rosyjskiej inwazji. Na TVP World wyd. specjalne oraz format o rosyjskiej dezinformacji - wyliczył prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski w czwartek rano.

 

Zupełnie inne podejście do rosyjskiej kultury Kurski wyraził na początku stycznia ub.r., odnosząc się zastrzeżeń co do emisji „Kozackiej miłości” w TVP2. - Nie można mieć pretensji do garbatego, że ma proste dzieci. Czym innym jest kultura rosyjska, kinematografia rosyjska, a czym innym jest reżim Putina. Czy mamy przestać czytać Dostojewskiego, słuchać Prokofiewa, bo dyktator jest na Kremlu? To jest nonsens - mówił w „Gościu Wiadomości”

© 2013-2022 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl